woensdag, april 06, 2016

Wat te doen met Oekraïne?





Ja Oekraïne wordt geregeerd door een corrupte boevenbende, ja het staatshoofd betaalt geen belasting en ja corruptie en fraude zijn er een groot probleem. Maar dat kan je ook van Nederland zeggen. Ons Koningshuis betaalt ook geen belasting, we hebben een grootschalige bouwfraude gehad, het graaien van managers bij banken, zorginstellingen en woningbouwcorporaties. En wat dacht u van het sluiten van lucratieve belastingdeals door ministers en staatssecretarissen met criminelen. Het debacle rond de Fyra, etc. etc. etc. Ook zijn we sinds een tijdje in oorlog, net zoals Oekraïne. Alleen vallen onze bommen niet op onze broeders en zusters in het oosten van het land maar op Syrie. Enfin. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik ga u niet vertellen wat u morgen moet gaan stemmen. Wel kan ik u zeggen dat als u nee stemt, u een complete generatie Oekraïners wegstemt die ook wel weten dat het goed mis is in hun land. Deze generatie wil ook verandering en moderniseren, zoals Nederland zijn. Ik heb deze generatie mogen spreken in Kiev en Lviv een kleine twee weken geleden. En ik was zeer onder de indruk. Deze mensen stonden op de barricades in Kiev tijdens de Maidan revolutie die eind 2013 begon en in 2014 eindigde. Wilt u de generatie die na de val van de Sovjet Unie zijn geboren een kans geven om van Oekraïne een Nederland te maken, dan moet u ja stemmen. Bent u het wel eens met de corrupte boevenbende die het land nu regeert, dan stemt u nee. Het is aan u. Oh, en mocht u Netflix hebben, kijk dan naar Winter On Fire. Een aanrader! Veel stemplezier morgen.