maandag, maart 24, 2014

Gedicht voor Geert Wilders

In 2012 verscheen bij Uitgeverij De Arbeiderspers mijn derde bundel Dolhuis. De bundel handelt over het failliet van Nederland en ik schreef het volgende gedicht met Geert Wilders en zijn PVV (+PVV stemmers) in het achterhoofd:


Nr. 14.

Ken je die mop van die man bij wie wordt aangebeld?
Als hij opendoet blijkt dat er een brandende krant op de stoep ligt
waarop de man besluit het brandje uit te stampen
en dan merkt dat er een drol onder de krant verborgen is?

Nee? Nou, die mop gaat als volgt

Nederland erkent de internationale rechten van de mens
Nederlandse politici wisten van de geheime martelvluchten van de C.I.A.

Als je op een regenachtige avond zonder licht op je fiets rijdt
ben je moeilijk te zien voor automobilisten en bega je een strafbaar feit

Mijn achterbuurman trekt zich af voor het raam
Mijn achterbuurman is een exhibitionist
De politie raadt me aan met de man te gaan praten

Om de onderbuikgevoelens van mijn medeburgers te peilen
lees ik dagelijks de postings onder het nieuws op de website van De Telegraaf

Mijn opa had altijd een koffer klaarstaan voor het geval dat het weer fout zou gaan
Volgens veel Nederlanders heeft de Kristallnacht iets te maken met kerst

Lucas Hirsch

Uit: Dolhuis - Uitgeverij De Arbeiderspers