dinsdag, januari 21, 2014

Overijverige suppoost Rijksmuseum

Vanmiddag Rijksmuseum:

Suppoost (slick type): 'Goedendag meneer, kan ik u ergens mee helpen...?'
Ik (zittend op de trap in de hal): 'Sorry?'
Suppoost: 'Kan ik u ergens mee helpen, wat doet u hier?'
Ik (verbaasd): 'Sorry? Ik begrijp niet wat u bedoelt...'
Suppoost (dreigend): 'Wat doet u hier meneer?'
Ik: 'Nou, ik zit en volgens mij gaat u dat geen fluit aan, wat ik aan het doen ben...'
Suppoost (dreigend): 'Ik ben van de beveiliging, dus dat gaat me zeker wat aan.'
Ik: 'Dat zie ik.'

Stilte.

Suppoost: 'U bent toch met die schoolkinderen...?'
Ik: 'Als u het antwoord op uw eigen vraag al heeft, waarom stelt u 'm dan?'
Suppoost: 'Dat is mijn werk, meneer....'
Ik: 'Misschien moet u dat dan even ergens anders gaan doen....'

De suppoost beent weg en informeert een collega. Ik maak een foto van de suppoost in kwestie waarop zijn collega naar me toekomt om te vragen of ik zojuist een foto heb genomen.

Suppoost 2.: 'Meneer, maakte u zojuist een foto van mijn collega? Dat is strikt verboden, vanwege de veiligheid...'
Ik: 'Ik nam zojuist een foto van deze geweldige entre, het voelt, hoe zal ik het zeggen, erg gastvrij aan....'
Suppoost 2. (argwanend): 'Dan is het goed meneer.....'
Ik: 'Nog een fijne middag.... Ik zie dat mijn klas is gearriveerd...'