maandag, februari 27, 2012

New York



Toen de landing gisteren werd ingezet besloot de piloot dat het te gevaarlijk was. Het waaide te hard en er werd een rondje gevlogen om het nogmaals te proberen. Newark ligt in New Jersey en daar was ik nog nooit geweest, weer een staat op het lijstje dat ik af kan vinken. Ooit wil ik alle staten van Amerika hebben gezien.

Ik zit in het Pod hotel hartje Manhattan en ga vandaag naar mijn eerste afspraak om The New York to Pittsburgh and Back Dutch Poetry Tour rond te breien. Ik zal de rest van de week vergaderen met de partijen die deze geweldige tour ondersteunen en hosten, zoals dat zo mooi heet.

Het voelt goed om weer terug te zijn in New York, de zon schijnt en de verwachting is dat het deze week boven de 10 graden gaat worden. Het is lente, ook in New York. De taxichauffeur waarschuwde me wel dat het toch nog plotseling kan omslaan en dat er dan sneeuw kan vallen. We gaan het zien. Voor nu, op naar SoHo.