woensdag, februari 29, 2012

New York - maandag



Wat een weer! Ruim 16 graden en truitjes weer. Maandag was weer een wandel-dag. Heb nog een metro gezien en dat bevalt. Ik ben vanuit Mid Town naar het zuidelijke puntje van Manhattan gewandeld alwaar het beroemde Poets House is gevestigd. Een geweldig pand met tig verdiepingen bundels, leesruimtes, voorleespodia, etc. Je hebt een prachtig uitzicht over de Hudson en wat een uitzicht was het! Ik heb ruim 2 uur gewandeld voordat ik halverwege de middag aankwam. Goede afspraken gemaakt en hopelijk een moderator voor 14 april kunnen vinden (de dag dat we met The New York to Pittsburgh and Back Dutch Poetry Tour optreden in Poets House). Vervolgens ruim 3 uur door de stad naar het noorden gedwaald. Toch nog even in The Village blijven hangen alwaar ik Kelly Cutrone zag lopen. Die doet wat met kleertjes en heeft een geweldige real life soap daarover op de buis. In de schemering snel nog even bij The Strand naar binnen pepiept en mijn weg naar huis vervolgd. Het was een lange wandeling maar wat heb ik mooie luchten gezien onderweg, roze, rood, geel, heel ijl blauw, etc.

Vandaag richting Guggenheim en Columbia om 2 x 2 uur college te geven, daar heb ik super veel zin in!