woensdag, juli 13, 2011

The National & heel veel regen





Verkleed als condoompjes zaten J., S., mijn vrouw en yours truly op de tribune van Caprera te Bloemendaal te wachten op het optreden van het jaar. The National zou een optreden verzorgen in een "intieme" setting. Overdag scheen de zon nog, maar toen ik de deur achter mij dichttrok rond de klok van 20.00 begon het zacht te regenen. Eenmaal in Caprera aangekomen begon het harder en harder te regenen. Fijn! Om 20.30 waren we allen zo nat dat de regen langs mijn bilnaad richting schoenen gleed. Caprera deelde poncho's uit en dat scheelde een beetje aangezien het ook flink waaide. The National begon netjes rond de klok van 21.00 en de sfeer zat er meteen goed in. Frontman Matt Berninger zette in met "Runaway" No I wont be no runaway What makes you think I'm enjoying being led to the flood?. Hoe gevat, niet waar? Vervolgens speelde The National een aantal nummers die ze niet vaak lieten horen, zo speelde zij "Sorrow" en van mijn favoriete nummers. En oh ja, het ging harder regenen, had ik dat al gezegd?

Het mocht de pret echter niet drukken, het concert was geniaal en The National sloot af met een gezellig onderonsje met het publiek. De bandleden liepen van het podium af, rondden de vijver en wandelden naar het publiek dat op de tribune zat. Ze brachtten "Vanderlyle Crybaby Geeks" akoustisch ten gehore. Een super mooie afsluiter van een avond waar je later van zegt, daar waren WIJ bij.