woensdag, juni 22, 2011

Wat er na het Ledig House gebeurde


(The Ledig Crew).

Het is stil. Stil in mijn hoofd, mijn lichaam en mijn dagelijkse bezigheden. De rust die ik in Omi heb genomen heb ik opgevouwen en in mijn rugzak mee naar huis genomen om deze vervolgens weer om te slaan als een poncho. En dat voelt goed, sterker nog, ik ben thuis waar ik zijn wil. Tuurlijk is het moeilijk deze rust vast te houden als je voor een bank werkt, festivals organiseert, optreedt en ook nog schrijft. Maar de basis ligt er en die laat ik me niet meer afnemen.

Vorige week een zware sessie gehad met mijn redacteur van de AP. De titel (Freak Show) is gesneuveld en de 45 gedichten die ik mee naar huis nam zijn geslonken tot het magische getal 35. Voorlopig houd ik de titel even voor mezelf, want ik weet niet of ik het nogmaals zal veranderen. Alles is veranderlijk en constant in beweging. Zo ook Poeziefestival Dichters in Elswout. Even waren we bang dat we de gelden niet rond zouden krijgen maar de gemeente Haarlem is ons goedgezind en heeft ons het aangevraagde bedrag toegewezen, Go Haarlem!! Het gaat dit jaar een internationaal festival worden en hopen ook dit jaar weer een groter publiek te trekken. Het eerste jaar zaten we op 150 - 200 man/vrouw, het tweede jaar op 350 - 400, en dit jaar hopen we tussen de 400 en 500 bezoekers te trekken. En ja het is nog steeds GRATIS toegankelijk. Snel meer.

Verder ontving ik zojuist het mooie bericht uit de VS dat literair tijdschrift Pleiades een gedicht van mij gaat plaatsen!! Willem Groenewegen tekende voor de fantastische vertaling en is hopelijk net zo trots als ik dat ben!

Verder staan er heel wat leuke en fijne optredens op de agenda, zo is er vrijdag a.s. de lancering van de plaat van The Giant Tiger Hooch alwaar ik een moppie zal dichten, kom deze band zien mensen! Op 1 juli mag ik optreden op De Dichtersmarathon van Perdu te Noord. Ook fijn!

Mis ik de VS? Enorm, maar er zit een stukje Ledig House in mijn bloed nu en dat gaat nooit meer weg. Ooit zal ik er terugkomen en wie weet is dat al sneller dan ik dromen kan.