donderdag, juni 30, 2011

Revival


(Soulsavers - Revival)

Mijn Ipod speelde vandaag een nummer dat zich in mijn hoofd vastschroefde. Dit nummer heet "Revival" van Soulsavers. Een bandje waar ik persoonlijk nog nooit van gehoord had. Het nummer deed me meteen denken aan de geweldige HBO serie Carnivàle . Deze serie kent helaas maar twee seizoenen en werd wegens geldgebrek (het verhaal gaat dat elke aflevering rond de 1 miljoen dollar kostte) gestaakt. Het ironische van dit verhaal is dat de serie zich afspeelt tijdens The Great Depression in het zuiden van de VS. Het verhaal volgt een Freak Show opweg door de zuidelijke staten van de VS. Check de website van deze geweldige serie en ga 'm zien! Anyhow, dat nummer zat dus vast in mijn hoofd en besloot de clip te zoeken op Youtube die bij het nummer is gemaakt, en wat blijkt? Het pakt precies de sfeer van Carnivàle.