woensdag, juni 01, 2011

Ledig House 31 mei 2011


(I mean..., shut up!)

Ledig House staat op een lap grond waar je u tegen zegt en deze jent een variatie aan insecten, zoogdieren en vogels waar Lorne Greene jaloers op zou zijn. De insecten laat ik nu even voor wat het is, want het is een geweldig mooie avond / nacht en de muggen vreten je op zodra je ook maar 1 voet in de tuin zet. We hebben van alles geprobeerd, maar het mag niet baten, d*mn, mother f*cking muggen!! De zoogdieren zijn ongekend fascinerend, ’s ochtends en ’s avonds wandelen er herten door de tuin, springen er hier en daar otters, vossen, stekelvarkens, stinkdieren en bevers uit de bosjes en stikt het van de eekhoorns en konijnen. Als je mazzel hebt (?) schijn je ook zwarte beren te kunnen spotten…. Als klap op vuurpijl hadden we vandaag bezoek van aan reusachtige schildpad, een snapping turtle aka alligator turtle. Deze vrienden staan er bekend om om vingers / handen af te bijten als je te dicht bijkomt. De vogels zijn wellicht nog mooier, zo heb ik geleerd dat er Kardinaalvogels rondvliegen (vuurrood), heb ik kolibries gezien en adelaars gespot naast gieren. Ook stikt het hier van de vlinders, groot, klein, dik en dun en in alle kleuren van de regenboog. Wat een plek!

Vandaag steeg het kwik tot ongeveer 35 graden en was werken erg moeilijk, toch ben ik in staat geweest het manuscript zo goed als rond te krijgen, dat geeft me tijd om twee dagen te lezen en in het zwembad te liggen voordat ik vrijdag vroeg de trein neem naar New York city. Ik heb vandaag al een deel van de nieuw aangeschafte boeken op de post gedaan zodat ik wat ruimte heb in mijn koffer om boeken mee te nemen van de schrijvers waarmee ik 4 weken lief en leed heb gedeeld. En wat een schrijvers! Kanonnen, toekomstige Pulitzer winnaars, wie weet toekmistige Nobel winnaars, wat een kwaliteit, wat een eer en wat een leven! Ik ga heerlijk onder de ventilator in mijn bed een boekje lezen en denk aan jullie in Nederland, adieu en smakmakkers!