vrijdag, juni 03, 2011

Ledig House 1 & 2 juni 2011


(Omi the sky....)

That’s it my dear friends. Het is nu 00:10 en dus vrijdag 3 juni. De dag dat ik weer naar het Haarlemse zal vliegen. De wekker gaat over ene kleine 6 uur en ik ben net klaar met het inpakken van mijn spullen. En man wat heb ik weer een fijne stapel nieuwe boeken op de kop weten te tikken! Dat wordt fijn lezen de komende maanden. Gisteren was voorlopig de heetste dag van mijn verblijf. Heb veel geslapen en gelezen, wat gezwommen en heerlijk gegeten.


(Feeding Time....)

Vandaag was voor de verandering eens niet warm en heb daar dankbaar gebruik van gemaakt. Allereerst voor de laatste keer mijn rondje gehold, de ezel, die ik Joost heb gedoopt gedag gezegd en de varkens een zwaaiaai gegeven. Vervolgens met Tim in de Psycho-killer bus gestapt en nog wat laatste spullen in Hudson gescoord. Twee Hudson koffiemokken op de kop weten te tikken en een zakje met organische kattensnoepjes om mijn 7 vrienden thuis weer tot mijn vrienden te maken. Ed, Ro, Billy, Miles, Kleine Meis, Bloem en Hansje zijn niet zo van het verlaten worden en na een maand staan ze je heel raar te kijken als je plots weer binnenstapt. Je krijgt een who-the-f*ck-ben-jij-blik totdat je de bribes uit je tas tovert en dan herkennen ze je plots weer, is alles vergeten en vergeven.

Vanavond met kok Rita een afscheidsdiner gemaakt en het was heerlijk, vervolgens wat boeken uitgewisseld en ouderwets hard moeten lachen om een aantal waargebeurde verhalen uit het leven van mijn mede schrijvers. Als klap op de vuurpijl ging de zon ook nog eens prachtig onder en verscheen er een fantastische sterrenhemel. Toen ik mijn camera terugbracht naar mijn kamer stond er een hert naast mijn verblijf. Out of the blue, je reis kan niet beter beginnen dan dat!

Het sprookje is voorbij lieve mensen, het is echt geweldig geweest alhier en ik ben dankbaar voor de trip. Het heeft me niet alleen het manuscript van mijn nieuwe bundel opgeleverd, maar het heeft me met hele bijzondere mensen in contact gebracht. De maand is voorbijgevlogen en ik ben een leven rijker. Mes amis ici, I love you and we will meet again some sunny day! Nicola, Rich, Oliverio, Joanna, Catalina, Tim, Paul, Jacinta, Andrea, David & Joanna & maestro DW, au revoir! You were a blast!