dinsdag, mei 10, 2011

Ledig House 9 mei 2011



Zondag avond 21.00 uur, iedereen heeft last van een spontane energie-dip en gaat vervolgens naar zijn of haar kamer toe. Mijn buurman David Dephy, Andrea Scrima en ik praten nog wat na op de kamer van David. Andrea woont en werkt in Berlijn met haar man en kinderen en is eigenlijk een visual artist maar publiceerde in 2010 A Lesser Day (Spuyten Duyvil Press, Brooklyn, New York; June 2010). Een erg succesvol boek. Ze toonde ons haar werk als kunstenaar en ik was meteen verkocht. Een tijdje later verscheen de non-fictie auteur Rich Benjamin in de deuropening. Rich schreef Searching for Whitopia: An Improbable Journey to the Heart of White America.

Na een hele slechte nachtrust, zo’n droom waarin iedereen en alles langs besluit te komen, stond ik vanochtend rond de klok van 10.00 op besloot met Andrea te ontbijten in de ochtendzon. We spraken over Berlijn, de kusscène in Berlijn en vooral over de immigratieproblematiek waar ook Duitsland meet te kampen heeft. Na het ontbijt weer de sportschoenen ondergebonden en een fijn rondje gedaan. ‘s Middags mijn gedicht voor het Starinkblog afgemaakt en aan mijn manuscript gewerkt tot het einde van de middag. Tegen de avond met Nicola Keegan, die Swimming schreef (“Zwemmen” getiteld bij De Bezige Bij), naar Hudson gereden om wat dingen van huishoudelijke aard te kopen.

Ik had vandaag eindelijk het idee dat de rust van de omgeving en de positieve energie van de omgeving in mijn lichaam was ingedaald. Het lichaam voelt beter geaard en de stress wordt steeds minder. Het schild is gezakt en de spons neemt positieve energie op. Let the writing begin! Vanavond een lezing met de huisbewoners met het thema “familie”.