zaterdag, mei 28, 2011

Ledig House 27 mei 2011


(On the road again...)



Vannacht was het noodweer met een kapitale N. Onweer, bliksem en windkracht 10, geen grap en de stroom viel ook nog eens. Geen oog dichtgedaan dus en ’s ochtends katerig uit bed gestapt om te ontbijten. ’s Middags hard aan de bundel gewerkt en veel herschreven, je blijft bezig, wie beweert dat schrijven leuk is, is een leugenaar…. Heerlijk gezwommen en de auto genomen om een ritje door de Hudson vallei te maken. Alle mensen, wat is het hier mooi en vooral ook erg leuk om auto te rijden, raampje open, country op de radio en gaan met die banaan, wel oppassen dat je niet harder rijdt dan 55 mph, de politie hier is erg streng!

Vervolgens een kleine stop gemaakt op de oude begraafplaats van Ghent waar het nogmaals erg duidelijk werd dat de Nederlanders toch echt in deze streek hebben gewoond. Allerlei oer Hollandse namen uit verscheidene voorbije eeuwen. Ik voel me hier helemaal thuis en welkom, wellicht een plek om neer te strijken? Je weet het nooit. Nu is het bijna weer etenstijd en de gasten voor het laatste weekend alhier zijn net gearriveerd. I was so much older then I am younger than that now, speelt op mijn laptop en ik voel me gelukkig, blessed en helder van geest en lichaam.

Dikke knuffelkus en zwaaiaai uit Omi