donderdag, mei 26, 2011

Ledig House 24 & 25 2011


(A drink my dear?)

Hallo happy campers of diddley-diddlies, zoals mijn mede Ledig House bewoner Nicola zou zeggen. Het is een prachtige dag en alles staat in volle volle bloei. Ik ga zo een wandeling maken om trek te kweken, Rita kookt vanavond en het gaat weer speciaal worden, so I heard. Anyhow, gisteren naar New York City geweest om besprekingen te voeren over een project dat ik ben opgestart, daarover snel meer. Een ander project dat reeds vorm heeft gekregen is Poëziefestival Dichters in Elswout 2011. Het zal dit jaar op zaterdag 6 augustus plaatsvinden. Snel meer als ik weer in den landen ben.

Het was tropisch, bloedje heet in New York. Gelukkig had ik een afspraak aan de Hudson dus er was verkoelong. Na mijn afspraak langs de Hudson door Battery Park zuidelijk getrokken en wat foto’s geschoten. Ik moet bekennen dat ik er de lol van in ga zien om mooie plaatjes te kieken. Zie plaatjes alhier. Ik ben in het Ledig House de huisfotograaf geworden en deel dagelijks vele tientallen foto’s met mijn huisgenoten, bezoekers en stafleden.


(The sky, my kingdom for the sky...)

Gisteren ’s avonds op bezoek geweest bij Frank en Dave, een kunstenaarsstel uit New York. De een schildert, de ander schrijft en tjonge, hun huis is een secret garden, dat is wat de buurtbewoners het noemen. Het huis is van onder tot boven, van achter naar voren geheel door beide heren ontworpen, verbouwd en ingericht. Ze kochten het als stal en het is nu een prachtig stukje paradijs op aarde. Overal hangt kunst, staan comfortabele sofa’s en staan boeken. Ik was mijn camera vergeten, maar ik hoop snel even terug te gaan om snel nog wat plaatjes te schieten. Dit soort huizen staan in tijdschriften. Het was erg gezellig en het werd later en later.

Op de terugweg zagen we letterlijk geen hand voor ogen, zo donker is het hier. Wel veel herten over zien steken. Er werd me verteld dat er ook beren voorkomen. Bij het huis aangekomen met de bubs naar de adembenemende sterrenhemel staan staren. Wat een avond, wat een nacht!


(Nouveau vague)

Vanochtend vroeg op om te joggen en zwemmen. Kwam helaas een platgereden schildpad tegen en even verderop een buizerd die ook van de platte was. Naar! Maar het goede nieuws van de ochtend was wel dat ik twee wilde kalkoenen heb gezien, tjee! Die zijn echt prachtig en maken een fijn klukkend geluid.

In de middag hard aan de bundel gewerkt en de indeling is voor 95% klaar. Vijf hoofdstukken en vijfenveertig gedichten. Hop! Nu nog alles herschrijven en dan kan ik half juni met een tevreden gevoel richting uitgever om te gaan redigeren.

Voor nu adieu en dikke zoenen! Ik ga onder de appelboom zitten met een boek en straks wandelen!

Rest mij alleen nog een gedicht dat het niet haalde……