vrijdag, mei 20, 2011

Ledig House 19 mei 2011


(One serious looking sky!)

Ginga Trio “Yemenja” speelt op dit moment op mijn laptop, oftewel Braziliaanse Bossa Nova. Het is vandaag tropisch geweest, sticky zeggen ze hier, warme klammer regen. Net terug gewandeld naar mijn kamertje in een dikke onweersbui. We hebben na het eten met z’n allen op de veranda gezeten en naar het opkomende onweer zitten kijken en heel veel gelachen. De groepsdynamiek is weer veranderd door de aankomst van een aantal nieuwe schrijvers. De sfeer is erg goed en iedereen kan het goed met elkaar vinden. De gesprekken zijn wisselend, van totale onzin gaat het plots over in serieuze gesprekken over kunst, politiek en literatuur. Man! Ik moet nog zoveel goede boeken lezen als ik het zo hoor. Ik ben een lijstje aan het maken en ga maar weer eens ome Amazon bezoeken online. Op dit moment komt het met bakken uit de lucht en luister ik naar The National die ik in juli ga zien in Bloemendaal.

Vandaag een kalme dag gehad, hard gelopen, de was gedaan en aan het eerste hoofdstuk gewerkt van Freak Show. De bundel gaat eindelijk vorm krijgen en ik werk naar het einde toe en dat voelt goed. Na Freak Show even andere dingen doen, denk ik nu, maar je zal zien dat er dan plots weer iets nieuws aandient zonder dat je er erg in hebt, het blijft een raar fenomeen inspiratie. Het niet hebben van inspiratie is wellicht vreemder, althans, het moment dat het zich weer aandient is wellicht het meest vreemde moment dat ik ervaren kan in mijn schrijvende bestaan.

Zo fijn in mijn schone bedje stappen om Nicola Keegan’s “Swimming” uit te lezen, heb daar nu al zin in, lekker truttig vroeg naar bed met de regen die op het dak tikt. Vrienden, voor nu, de mazzels! Oh en nog een werkje dat het net niet redde....

Nr. 47.

Voor Menno Wigman

Vanochtend als Menno Wigman wakker geworden
Mijn haar, mijn charme en mijn meubels in de boenwas gezet
Langs Athenaeum gewandeld en herkend als dichter
koffie gedronken in Café De Zwart
Godverdomme man! Mijn leven is nog nooit zò mooi geweest

Lucas Hirsch