zondag, mei 15, 2011

Ledig House 14 mei 2011


(This is how we hang).


Het schrijversgebeuren van het Ledig House maakt maar een klein deel uit van Art Omi. Na de schrijvers komen de muzikanten logeren en vervolgens de dansers, om uiteindelijk weer plaats te maken voor de schrijvers. De dansers performen voor publiek, zo ook de muzikanten en dus ook de schrijvers. Vanmiddag gaat de schrijversclub lezen voor publiek uit de omgeving. Ik ben heel benieuwd en kijk er naar uit. Gisterenavond heb ik leren pokeren. Ik had nooit gedacht dat ik het zo leuk zou vinden. Schrijvers en poker, just good friends? Ik kan het niet laten om telkens quotes aan te halen uit mijn favoriete Amerikaanse roman, The Man with the Golden Arm van Nelson Algren.

Vandaag des zaterdags uitgeslapen tot 09.00 uur om vervolgens aan de slag te gaan met het manuscript. Ik heb eindelijk het ritme, de hartslag en de zenuwbanen van de bundel bloot kunnen leggen en ben zelfs al in het proces van ordenen beland terwijl ik minstens nog de helft moet herschrijven. Het regent en dat geeft tezamen met Chopins nocturnes een kalm en rustgevend gevoel in mijn kamertje. Hieronder nog een slachtoffer van mijn brute schrapbeleid. Tot snel mijn vrolijke Fritsen!

Gedicht voor de mens die denkt dat hij aan de top van de voedselketen staat

Voor Willem Kloos

Vanmiddag gehoord in de Blue Train in Chicago

De ene zwarte vrouw tegen de andere

Did you see the news today?

No? What’s about?!

About this white ass mother fucker who got’m selve killed

on safari in Africa or some shit!

No shit!

Way shit!

What happen’d?

He was immitat’n a baboon or some shit, when this

big ass panther swooped his sorry monkey ass from this tree

he’s sittin’ in makin’ all funny ass noices and shit!

Damn, what a dumb ass mother fucker!

Uhu! Shit!

Ik ben een God in 't diepst van mijn gedachten,

En zit in 't binnenst van mijn ziel ten troon

Amen

Lucas Hirsch