donderdag, mei 12, 2011

Ledig House 11 mei 2011


(Andrea Scrima leest uit A Lesser Day).

Schaven, sleutelen en nog eens sleutelen om vervolgens weer te schaven, lakken, plakken en keutelen. Kortom, het manuscript van Freak Show begint heel langzaam vorm te krijgen. Het rare is dat ik plots nieuwe gedichten aan het produceren ben. Gedichten die een hele andere toon en aard lijken te hebben dan de gedichten in Freak Show. Freak Show zal vooral geëngageerde gedichten gaan bevatten, iets wat ik voorheen nooit gedacht had te zullen gaan doen. Het onderstaande gedicht heeft het niet gehaald omdat het niet in de toon van de bundel viel.


- Voor M. die kwam en ook weer ging -

Als hij niet de zoon van Hans Vlek is
moet Hans Vlek dan contact met hem
opnemen dat hij geen zoon van
Hans Vlek is?

Als hij wel de zoon van
Hans Vlek is heeft hij het dichten
niet van zijn moeder

Zij loog over zijn vader
ze is een leugenaar voor zijn bestwil

Hij is zoon en hij is dichter
en een vreemde voor mij
Ik verwijt haar niets

Ik post een brief aan
Hans Vlek waarin ik hem vertel
dat ik zijn zoon zoek

Lucas Hirsch


Im Ledig House nichts Neues, althans, het is rustig na een rommelige start van de dag. Andrea Scrima is vertrokken uit het huis en zal terug vliegen naar Berlijn alwaar zij als romancier, vertaler en recensent werkzaam is.

In de loop van de week zullen er nog meer mensen verdwijnen, dat geeft een raar gevoel aangezien je elkaar vrij snel goed leert kennen. De groepsdynamiek zal nog een keer wisselen totdat alle schrijvers 3 juni het huis dienen te verlaten. Dan is het tijd voor de dansers.

Grüß Gott Andrea!!