woensdag, mei 11, 2011

Ledig House 10 mei 2011


(New friends down the road).

Familie is een thema dat de schrijvers van het Ledig House gemeen blijken te hebben. Er werd besloten om een kleine lezing onder elkaar te doen en het werd een fantastische avond. Een goede manier om je mede bewoners te leren kennen is hun werk te lezen en te horen voordragen. Intens, bevlogen, getalenteerd zijn een aantal woorden die mij nu, de volgende dag, te binnen schieten als ik aan gisteren avond terug denk.

Vanochtend vroeg naar Hudson gereden, een dorpje dat de laatste jaren door hipsters en yuppen is overgenomen en ik moet eerlijk zeggen dat het er super goed uitziet. Het dorp is niet meer dan een aantal straten, maar het heeft wel een hipperdepip espresso bar, boekhandel, wijnhandel, antiekzaken en natuurlijk kledingwinkels. Manhatten strijkt o.a. in het weekend neer in Hudson en dat is te merken.

’s Middags de rotte appels uit mijn manuscript gehaald, een pijnlijke en moeilijke exercitie. Ik heb 50 gedichten overgehouden die ik waarschijnlijk allemaal moet herschrijven om enigszins een sterke bundel te kunnen maken. Ook zijn de volgorde, de titels en eventuele hoofdstukindeling nog steeds een probleem. Hup! Aan de slag. In de vroege avond een wandeling gemaakt en wat foto’s geschoten. Rita, de chef die iedere avond voor ons kookt, stond alweer heerlijke gerechten te bereiden.