maandag, mei 31, 2010

Rough Trade Records



Vorige week voor werk naar good old London geweest. Wat een stad! Ik mocht in het Hoxton Hotel logeren wat in een heel hip-smip buurtje is gelegen. Op aanraden van Jeroen L. te A. ben ik bij Rough Trade Records langsgewipt om de nieuwe plaatjes van The Black Keys, The National, Band of Horses en The Soft Pack te scoren. Brick Lane is het buurtje waar het allemaal schijnt te gebeuren en dus the place to be, that is where the beautiful people go to drink, werd mij door een collega lachend verteld toen ik de volgende dag vertelde dat ik daar mijn plaatjes had geregeld. Tja, over smaak, etc. Wel kan ik fashionminnend Nederland vertellen dat de Morrissey-look weer in is, ik zweer het u, ik dacht serieus dat ik hem 20 keer zag lopen, maar dan was het 'm toch weer niet.... Ook mogen uw Dr Martens weer uit de mottenballen worden getrokken (was ook al smip in Chicago vorig jaar). We gaan met z'n allen weer terug naar de Grunge - Beatgeneration - Junk-look - look. Verwarrend allemaal. Anyhoe, wat een mooie plaatjes allemaal! Vooral High Violet van The National is heel erg mooi. Ben verliefd op het nummer Sorrow. (Zie beneden).



Oh ja, deze is ook zooooo fijn, Bloodbuzz Ohio.



Over muziek gesproken, zondag opende galerie Vennik zijn deuren i.v.m. De Vijfhoek Kunstroute. Het was een drukke boel, The Giant Tiger Hooch speelde zijn liedjes, John Schoorl, Bas Belleman en ik deden wat gedichten. De sfeer was super en de mensen groots. De galerie is een mooie plek om in de toekomst avondjes te organiseren. Wie weet!