vrijdag, maart 26, 2010

"familie gebiedt" gered uit de shredder



Vannochtend bereikte me het trieste bericht dat de verkoop van "familie gebiedt" volgens de gegevens van De Arbeiderspers over het afge­lopen jaar helaas beneden de verwachting is gebleven. De kosten voor magazijn en verslagge­ving overtreffen de baten zodat De Arbeiderspers tot hun grote spijt hebben moeten besluiten de resterende voorraad op te ruimen.
Helaas wilde boekhandel De Slegte deze voorraad niet van De Arbeiderspers afnemen en zou De Arbeiderspers de boeken moeten laten vernietigen.

Vernietigen??? Ik schrok me een hoedje en heb meteen alle bundels gekocht. Maar tjonge zeg, het idee alleen al, vernietigen, dat doet pijn! En zelfs De Slegte wilde ze niet hebben, ai!! Maar goed, ik begrijp De Arbeiderspers en alle bundels komen nu naar mij toe voor een fijn prijsje. Toch heb ik meer dan 425 bundels verkocht sinds september 2006, dat is niet heel erg slecht, toch? Ik bedoel, wie leest er nou nog poezie? Zucht, wat en dag....