maandag, februari 08, 2010

Verf op zien drogen, maar dan erger

Verf op zien drogen, vind ik persoonlijk een hele lelijke uitspraak. Toch heb ik het echt zien gebeuren in Paradiso gisteren. Mijn God, wat heb ik een slecht concert gezien. Air was slechter dan slecht en ze wisten al binnen 5 minuten zo te vervelen dat de hele zaal aan het babbelen raakte. Ik stond naast de mensen van de techniek en het viel me op dat de decibel-meter aan het begin van het concert tussen de 86 en 92 schommelde en naarmate het concert vorderde, en dus het publiek verveelder raakte, de decibel-meter plots tussen de 96 en 106 schommelde. Oftewel, het geluid was harder gezet om het rumoer niet te horen. De reden voor dit slechte concert zou zijn dat de leden van Air voor het concert ruzie met elkaar zouden hebben gekregen, en it showed! Het feit dat onze gladde fransmannetjes niet met het publiek communiceerden was nog tot daar aan toe, maar ze communiceerden ook niet met elkaar, wat toch best essentieel is als je een band bent. Anyhoe, als klap op de vuurpijl kreeg ik ook nog eens enorme buikkramp en de daarbij horende buikloop en ben dus voortijdig weer naar huis gegaan.

Toen ik bij de uitgang met J. en S. stond te praten over het slechte optreden spraken we toevallig met een van de programmeurs van Paradiso, die het concert wel ok vond omdat de graphics van de show wel ok waren geweest. What de fu*k dacht ik, het gaat toch om de muziek? Een generatiekloof denk ik. Ik heb net optijd Haarlem gehaald, want tjonge, het concert was wel heel erg slecht gevallen.