woensdag, januari 13, 2010

Ouwe School - Still got the skills

Tagsters is een online skateboard magazine. En ze hebben een item over mij geplaatst. Fotograaf en skater Stefan Groenendijk schoot in de zomer van 2009 een aantal plaatjes van mij op een skateboard. (Zie foto rechts op mijn blog). Hoewel ik een roestige oude man op een plank aan het worden ben, geeft het skaten nog steeds een enorme kick en een gevoel van vrijheid om te gaan en staan waar je wilt. Het gedoe erom heen heb ik niet zo veel meer mee, heb ik ooit nooit gehad. Ik ben in 1982 begonnen met skaten en rond 1994-1995 gestopt. In 2007 heb ik het weer opgepakt na een bezoekje aan de beroemde Uprise skateshop in Chicago.

Ik merk dat mijn lichaam na een goede sessie (een uurtje of 3) gewoon niet meer wil en dat alles pijn doet. Vooral vallen doet erg pijn! Maar daar gaat het niet om, het gaat om het feit dat ik nog steeds aan het rollen ben en vooral in Haarlem zie dat er een gezonde en hele goede skate scene is. Vooral de mannen van de Batskrew rocken hard! De meeste kids die skaten in Haarlem hebben een goede attitude en het is altijd ok als ik ga rollen. Ouwe school still got the skills!