donderdag, december 10, 2009

Zaterdag 12 december 2009

De vrienden van het Poëziecircus organiseren in Utrecht op zaterdag 12 december a.s. het Nederlands Kampioenschap Poetry Slam. Mooi initiatief! Ik ben helaas niet in staat om te gaan kijken, maar ik wil wel iedereen oproepen (om lekker heel partijdig) op Peter M. van der Linden te stemmen / voor hem te roepen of wat dan ook. Ik zou Peet graag Nederlands kampioen zien worden omdat ik van mening ben dat Peet naast A.C.G. Vianen en Gijs ter Haar de beste slammer van Nederland is, al jaren, by the way. Niet alleen omdat hij zijn tekst hele erg goed weet te brengen, maar ook omdat er heel veel soul en flow in zijn werk zit. Verder schreef Peet de laatste jaren een aantal 'slam' klassiekers die iedereen in slammend Nederland en Vlaanderen kent. Het 'Flipper' aka 'De Speedboot van Noach' gedicht is legendarisch. Moet je zien en horen! Ik hoop dat de sfeer net zo energiek is als The Green Mill! Hup Peet!