donderdag, december 31, 2009

Mag dat Joost Baars?

De Contrabas heeft mijn blogje geknipt, geplakt en gelinkt zonder dat ik daar mee in heb gestemd, maar goed, ik meen iets te vinden en dien dus op de blaren te zitten. Alleen wel jammer dat Joost Baars niet helemaal begrijpt wat ik zeg, hij stelt o.a. op De Contrabas:

Met andere woorden: is er iets mis met de instelling van Thomas Mohlmann? Lijkt me niet: ik zie hem alleen maar hard werken voor andermans poezie, in binnen- en buitenland. Is de "kaart-affaire" opzichzelf dan belangrijk genoeg om Thomas Mohlmann verwijten te maken als "belangenverstrengeling", met andere woorden: weegt die ene kaart - zo die al verkeerd is - op tegen alles dat hij voor de Nederlandse poezie doet en heeft gedaan?

Nee, nee, nee. Waar hebben we het dan dus over? Gelul in de marge. Of: zwartmaken om het zwartmaken.


Lieve Joost, en dat vind ik echt, Joost is een hele lieve jongen, ik denk dat je iets beter mijn blogje moet lezen. Ik stel NERGENS dat ik twijfel aan de instelling of integriteit van Thomas, sterker nog, ik denk dat we meer mensen als Thomas moeten hebben in Nederland. Ook is het argument dat hij heeeeeeel hard werkt natuurlijk een poep-argument. Dus, omdat Thomas heeeeeeel hard werkt mag hij zo nu en dan zijn eigen werk via zijn eigen medium verspreiden? Nee toch? Ik ben nogmaals van mening dat Thomas heel vriendelijk had moeten bedanken voor het aanbod, niets aan de hand verder. Maak het niet veel groter dan het is Joost. En stop met stoken, een "kaart-affaire", grapjes, let wel, lieve grapjas.

En Thomas, als je dit leest, ik verwijt je alleen onhandigheid mbt deze actie. Niet meer, niet minder.

Zo, nu ga ik weekend vieren.