dinsdag, december 29, 2009

Hirsch doet aan lijstjes

2009: Het jaar van de Tastzin

Jawel, I love lijstjes. Hieronder mijn top 3 van een aantal films, bundels, muziekjes, etc. waarvan ik in 2009 enorm heb mogen genieten. Niet alles is in 2009 uitgekomen, gemaakt, geschreven, etc. maar dat mag de pret niet drukken.


Ik heb het verschijnen van mijn tweede bundel Tastzin en de tentoonstelling in De Hallen niet opgenomen als persoonlijk hoogtepunt, maar dat was het voor mij wel. De bundel is aardig ontvangen en de mensen die er verstannd van hebben vinden dat ik niet moet zeuren, want het feit dat de bundel überhaupt al is besproken door iemand, betekent al heel wat in het huidige literaire klimaat waarin de poëzie recensie een uitstervend ras is geworden.


Het aantal interviews dat ik aan de hand van mijn nieuwe bundel heb mogen geven daarintegen, is wel gegroeid t.o.v. mijn eerste bundel. Vooral het trio interview in Awater was erg leuk om te doen en natuurlijk het radio-interview bij Kink FM o.l.v. Leon Verdonschot.


Ook mijn Decatur - Chicago Poetry Tour was een hoogtepunt dit jaar en vooral mijn optreden in de beroemde The Green Mill was er eentje om nooit meer te vergeten, wat een positieve energie hangt er daar!


Een dieptepunt was het overlijden van Simon Vinkenoog, het ga je goed! Ook het laten inslapen van 3 van onze geliefde katten; Suus, Dante en Bobje was heel naar, maar daar staat tegenover dat we Billy en Bloem in ons midden hebben mogen ontvangen. Het leven gaat door en het is goed zo!


Oh ja, Dichters in Elswout was ook ontzettend leuk om te organiseren, Kleine Revolutie Producties is heel hard bezig om het een vervolg te geven in 2010 en we zullen er heel hard aan werken om meer mooie dingen te maken in Haarlem, daarover snel meer!


Anyhoe, hieronder mijn lijstjes:


Optredens

Decatur to Chicago Poetry Trip
Het tuinfeest
Dichters in Elswout

Concerten

Deer Tick
The Pixies
Dinosaur Jr

Dichtbundels

De schuur in - Marije Langelaar
Buurtkinderen - Arjen Duinker
Kranen Open – Thomas Möhlmann

Tentoonstellingen

Guido van der Werve; Minor Pieces - De Hallen
Italics – MCA
Reversed Images - MoCP

Platen

With Blasphemy So Heartfelt - Jessica Lea Mayfield
To be Still – Alela Diane
Devils & Dust – Bruce Springsteen

DVD's

Battle Star Galactica - seizoen 4
Fringe – seizoen 1
Foyle’s War – seizoen 5

Films

Avatar (3D)
Inglourious Basterds
Mindfield - Alien Workshop