woensdag, november 04, 2009

Green Mill Jazz Club & Lit Fest



Blij blij blij! Volgende week zit ik in het vliegtuig naar the good old US of A om in het plaatsje Decatur te Illinois voor te dragen op het jaarlijkse Lit Fest dat op Millikin University wordt gehouden. Ik ben daar twee jaar geleden al eens geweest en het was super! Ik ga er eerst een aantal "creative writing classes" geven en natuurlijk vertellen over Nederlandse poëzie. Uiteindelijk gaan de vragen die je van de studenten krijgt allemaal over Amsterdam.... Er gaan de wildste verhalen rond in de VS over onze hoofdstad, die ik uiteraard kan beamen of wellicht ontzenuwen. De week erna bezoek ik Chicago en zal ik in de beroemde Green Mill Jazz Club te gast zijn bij de minstens zo legendarische uber-slammer Marc Kelly Smith (wat een grap dat ik ooit nog eens te gast ben bij een slam!).

Verder ga ik natuurlijk heel erg de tourist uithangen en dan vlieg ik na 10 dagen US of A weer naar huis. Hoe mooi kan het leven zijn?