donderdag, november 19, 2009

18 november MCA


Maurizio Cattelan, All, 2008.

Right! Wederom een klein beetje uitgeslapen omdat ik moeilijk in slaap viel. Heb gisterenavond lang aan mijn nieuwe gedichten gewerkt en dan val ik moeilijk in slaap. Het is alsof er een dynamo in mijn hoofd wordt aangeslingerd die lang blijft doorrazen.

Dus. Vanochtend dus weer op stap gegaan en ben naar het centrum gewandeld. Heel veel foto’s gemaakt onderweg, want poi! Chicago heeft een waanzinnige architectuur. Ik ben naar the Museum of Contemporary Art geweest, oftewel het MCA. Er was een hele toffe tentoonstelling te zien met de titel Italics, Italiaanse kunstenaars dus. Het werk van ene Rosa Barba raakte mij het meeste, het deed me zijdelings een beetje denken aan het werk van Guido van der Werve. Ook het werk van Maurizio Cattelan was tof, zie foto.

Met een grote dikke glimlach weer mijn weg vervolgd in een regenachtig en somber Chicago, maakt het wat uit? Nee, want ik ben in Chicago.
Vanavond weer een filmpje kijken op m’n laptop en aan m’n gedichten werken, morgen zie ik wel weer wat ik ga doen.

Nou dag hoor!