dinsdag, november 17, 2009

16 november Nelson Algren

Art Shay_Nelson Algren Division Street


Dat Nelson Algren een van mij favoriete schrijvers is moge zo onderhand wel duidelijk zijn. Nou is het geval dat ik toevallig in het buurtje verblijf waar Algren zij befaamde boek The Man With the Golden Arm schreef en ook liet afspelen. Mijn B&B bevindt zich aan West Division Street in Wicker Park. Ik heb vanavond heel fijn aan een aantal gedichten zitten werken onder het genot van een colaatje in een doorsnee Amerikaanse bar. Misschien heeft Algren ook in deze bar gezeten bedacht ik me constant, hoe koel is dat!

Verder down town geweest en een hele toffe tentoonstelling gezien in het MoCP, oftewel, the Museum of Contemporary Photography. Vooral het werk van ene Maleonn aka Ma Liang sprak me erg aan.

Maleonn_Mephisto.

Daarna verder naar het Art Institute Chicago doorgehobbeld en heb een hele puike Art Nouveau tentoonstelling bekeken.

Had ik al gezegd hoe tof Chicago is? New York is ok, maar Chicago is naar mij idee tien keer relaxter en beter te bereizen als je maar een klein weekje in een stad wil zijn. Gaan dus zou ik zeggen.

Damn! wat voel ik me hier thuis...

Ciao!