zondag, november 15, 2009

13 & 14 november

Het zit erop in Decatur. Het is nu 21.45 en ik ben net terug op mijn kamertje op campus. Wat een dagen! Gisteren nog een aantal klassen gedaan en ’s avonds bij de opening geweest van het festival. De schrijver Jennifer Epstein mocht het festival openen en dat deed ze met verve! Wat een leuk mens, straight out of Brooklyn NY. Haar debuut roman The Painter of Shanghai is meteen een bestseller en De Bezige Bij heeft haar dan ook al onder contract staan. Toen ik haar vertelde dat ze in goed gezelschap was bij De Bij was ze erg content!

Vanochtend waren er een aantal workshops die ik vrijblijvend kon bezoeken. Ben ook nog even Decatur ingegaan en heb even een hazenslaapje gedaan om om 17.00 te lezen voor een volle zaal. Het ging al met al best lekker. Heb enorm genoten van de Amerikaanse dichter Allison Joseph die met haar man o.a. een literair tijdschrift runt en hele fijne gedichten maakt die ze ook nog eens waanzinnig kan brengen. Na afloop met alle dichters en medewerkers heel fijn uit eten gegaan. Morgen ochtend vertrek ik weer naar Chicago om o.a. op te treden in de beroemde Green Mill.

Tot dan dan