vrijdag, november 13, 2009

11 en 12 november

Sufjan Stevens Decatur.

Het is nu ongeveer 07.00 locale tijd en zie dat het thuis in Haarlem rond 14.30 is. Ik werd net wakker van een enorme goederentrein die vlak langs mijn kamertje op campus rijdt. Het duurt ongeveer 10 minuten voordat hij compleet langs is gedenderd. Ik heb ze onderweg naar Decatur langs zien komen en ze zijn indrukwekkend. Vrijwel alle goederentreinen zijn enorme chroomkleurige diesel aangedreven locomotieven. Treinliefhebbers kunnen hun hart hier ophalen.

Gisteren was een hele zware maar oh zo leuke dag. Ik heb 3 klassen gedaan en heb hele leuke en vooral erg geïnteresseerde studenten gesproken. Eerst een klas gesproken va de business department. Deze studenten runnen een project waarbij ze een kunst galerie drijvende moeten houden. Ik wed gevraagd iets te vertellen over Kleine Revolutie Producties en de manier waarop ik mijn evenementen organiseer. Moest even heel hard nadenken hierover aangezien ik het op gevoel doe en niet echt een duidelijk plan voor ogen heb naast het feit dat ik graag nieuwe zieltjes voor de poëzie wil winnen en dat het gratis en vooral niet saai mag zijn Ik denk dat ik het goed heb verwoord aangezien ik veel vragen kreeg. Daarna meteen doorgerend naar een klas van mij gastheer over printing. Ik stond plots naast een leather head press met een groepje studenten om een aantal broadsides te maken, oftewel, hand gezette gedichten, met de hand gedrukt. Super cool en een vorm van drukken zie me erg aanspreekt. Na een uurtje knutselen met letters gingen we op pad naar weer een andere klas waar mijn gastheer noir novels besprak, het ging over Philip K. Dick's boek, Do Androids Dream of Electric Sheep en Camus’ L’etranger. Eerst zelf over poëzie gesproken en daarna geluisterd naar mijn gastheer. Was weer eens leuk om eens een aantal boeken te bespreken. Rond 20.00 naar de burgertent uit Sufjan Steven’s Decatur liedje gegaan en rond 22.00 in slaap gerold.

Het is weer fantastisch mooi weer en ga zo koffie halen in mijn nieuwe Millikin University sweat pants om om 09.00 aantal eerstejaars toe te spreken.
See ya.