donderdag, september 10, 2009

Slaaponderzoek




Maandag moest ik me melden in het Amsterdam WaakSlaapCentrum in het Slotervaart Ziekenhuis. Ik heb nogal heftige dromen zo nu en dan en dat wilden ze graag onderzoeken. Ik moest er om 17.00 uur zijn en kwam om 17.15 binnen met het verzoek me om te kleden en snel even te gaan eten in het ziekenhuisrestuarant. Poi, doorgekookte spinzie en aardappelen met een kipspies, feest! Zoals oma het maakte... Anyhoe, ik was om 18.00 terug op de 4e verdieping alwaar ik volgehangen werd met allerlei electronica (zie foto, ben ik troueens niet, maar dat wist u al). Ik leek op de terminator toen ik klaar was.

Ik mocht naar mijn slaapplek vetrekken op de 10e en daar trof ik een fijn 1 persoons kamertje met een waanzinnig mooi uitzicht. Ik kon de duinen zien en zo ook Haarlem. Na een kort belletje met het thuisfront werd de hele handel aangezet en ben ik maar in bed gaan liggen. Het was de eerste keer (en hopelijk voorlopig de laatste) dat ik in een ziekenhuis lag. Ik heb nog wat gelezen in de laatste issue van Thrasher Magazine en heb voor het slapen gaan een verhaal uit "Blind Willow, Sleeping Woman" van Murakami gelezen. Het resultaat mocht er zijn, want poi! wat heb ik diep geslapen en ook raar gedroomd.

Over een maand is de uitslag bekend en ik ben heel benieuwd wat de dokter gaat vertellen. Ik heb in iedergeval eindelijk voer voor het schrijven van een kort verhaal!