zondag, augustus 09, 2009

’Poëzie moet uit zijn kastanjeboom komen’

’Poëzie moet uit zijn kastanjeboom komen’

Zaterdag 08 Augustus 2009 at 07:13 am

Door Paul Lips

Haarlems Dagblad

,,Elswout is een van mijn favoriete wandelplekken. Ik kom er graag om mijn hoofd op orde te krijgen en na te denken. Het landgoed vind ik daarom bij uitstek geschikt om mensen te plezieren met goede poëzie.’’ Op zaterdag 22 augustus wordt het Poëziefestival Elswout gehouden, georganiseerd door Kleine Revolutie Producties van Haarlemmer Lucas Hirsch.

Hirsch is zelf dichter met twee bundels op zijn naam en beschikt over vele contacten. ,,Ik vind het belangrijk dat op dit festival landelijk bekende dichters optreden die zowel op papier als qua voordracht goed tot hun recht komen. Daarnaast wil ik een goede combinatie tussen mannelijke en vrouwelijke dichter, plus een singer/songwriter.’’

Lees hier verder.