dinsdag, mei 26, 2009

Alsof je waarzegger bent!

Grappig. Het voelt alsof ik waarzegger ben. Vannochtend tikte ik het onderstaande niemendalletje over de klucht die zich rond het manifest Pfeijffer-Harmens ontspint.

Die roept dit en die roept dat, en dan denk ik who cares? Waar gaat het eigenlijk over? Dan roep ik dus ook iets (wat echt niemand iets interesseert) en dan krijg je een semi vinnige sneer van Breukers dat je "probeert de genuanceerde buitenstaander uit te hangen."

Buitenstaander? Ik? Hoe kan dat nou! Ik ben dichter dus geen buitenstaander. Buitenstaander? Ik? Nee, want ik sta in de gewraakte bloemlezing! Buitenstaander? Ik? Ja, want het interesseert me oprecht echt niet wat idereen vindt. En genuanceerd? Ik? Helaas ben ik dat niet, ik kom graag voor mijn mening uit, dat zouden meer mensen moeten doen. In het verleden kon ik me nog wel eens druk maken over hetgeen die zei over die of die, maar de laatste tijd boeit het me allemaal maar weinig. Who cares, alsof we met z'n allen niet iets beters te doen hebben dan te kissebissen over wie nou eigenlijk de langste fluit in zijn broek heeft.