donderdag, februari 12, 2009

Enfin, Sylvia it is!

Het is klaar, Sylvia Hubers is de nieuwe Stadsdichter van Haarlem. Van harte gefeliciteerd! Thank God Moormann is exit. Ik hoop dat hij op Bali blijft en zich niet meer zal bemoeien met de poezie in Haarlem, is wel zo rustig en kunnen we met z'n allen mooie dingen blijven maken en organiseren. Wat een drama is het geweest en wat een wespennest. Zo schreef Jan Kal een mooie email naar Raarlemsdagklad met alle details over het falende beleid van wethouder Van Velzien en ex-Stadsdichter van Haarlem George Moormann, hierbij een stukje:

Zondagavond, toen ik nog in de race was, las ik in het Haarlems Dagblad: 'Moormann wenst zich een waardig opvolger, breed gedragen door de bevolking. Bij het ambassadeurschap maakt hij een aantekening. "Het moet niet meer lofdichter worden dan stadsdichter, geen verlengstuk van de VVV. Zo'n dichter moet niet alleen enthousiast over de goede dingen van de stad dichten maar ook een harde noot durven kraken." Dat kan Moormann wel vinden, dacht ik, maar ik ben van plan een onafhankelijke koers te varen. Mij was niets bekend van misstanden in Haarlem.