donderdag, januari 29, 2009

Brief aan Sirkka Turkka

Ik kreeg net een belletje van het thuisfront dat er post was uit Finland. Joepie! Wat is het geval. In mijn nieuwe bundel ‘tastzin’ staat de cyclus ‘rond het buitenhuis’ die ik heb opgedragen aan Sirkka Turkka. Sirkka Turkka is naast een aantal andere dichters van groot belang geweest in het schrijven van de nieuwe bundel. De bundel ‘De hond zingt in zijn slaap’ (Uitgeverij De Bezige Bij) maakte en maakt nog steeds een grote indruk op mij. Dus ik heb de cyclus laten vertalen in het Fins, een briefje getikt voor mevrouw Turkka en de hele bups opgestuurd naar Finland. En nu ligt er dus een antwoord op de deurmat (als het goed is). Morgen meer….

En oh ja, vanavond met mijn lief, B. & H. B te H. voor de buis pizza eten, want het gaat mooie tv worden vanavond……