donderdag, januari 29, 2009

Brief aan Sirkka Turkka 2

Gisteren schreef ik nog dat ik vol verwachting huiswaarts keerde omdat er post uit Finland op mij te wachten lag. Zou het een brief van Sirkka Turkka kunnen zijn? Bij thuiskomst wachtte mij een grote deceptie, het was de rekening van de vertaler uit Finland... Wel de nieuwe Awater in de bus met een puik interview met Erik Jan Harmens over o.a. zijn laatste 'Gospels en Psalmen' (interviewer Arjen van Veelen blijft het over 'Psalmen en gospels' hebben....).

Om 19.00 stond vriend Bas B. op te stoep om samen met mij en mijn lief het programma rond de DDV verkiezing te kijken. Ik ga hier niet uitweiden over de knulligheid van het programma of de totale onzin die jury voorzitter Jeltje van Nieuwenhoven te berde bracht over de long-list en short-list. (Vooral over de vraag wie zij op de short-list vond missen (Ingmar) was ik ietwat verbaasd. Vooral omdat ze doodleuk omtwoordde met; Ingmar Heytze... Waarom staat hij er dan niet op? Enfin dan kan ik me ook afvragen waarom Menno Wichman, Erik Jan Harmens, H.H. ter Balkt, F. Satrik etc. etc. niet op de lijst stonden). Anyhoe, geweldig dat Ramsey Nasr DDV is geworden!

Verder gaat het ook spannend worden wie er door Ome Moormann is voorgedragen als kandidaat voor de nieuwe Stadsdichter van Haarlem. Ik schreef hier eerder over op dit blog en ik denk dat ik wellicht voldoe aan de eisen van de wethouder en ex-stadsdichter. Ik heb gepubliceerd in een tijdschrift (zie rechts onder; gepubliceerd, ik organiseer zo nu en dan wel eens wat op het gebied van de poëzie in Haarlem (in Het Patronaat, Het Dolhuys, Het Stadstrand, De Hallen, de Toneelschuur etc.) en ik heb zelfs in mijn nieuwe bundel 'tastzin' een cyclus met de titel 'Haarlem' staan. Je zou dus zeggen dat ik straks een telefoontje zou krijgen met de vraag of ik er zin an heb..... We laten het u weten!

ps. Zo hoorde ik laatst in de Haarlemse wandelgangen dat Menno W. te A. is gevraagd om stadsdichter van Haarlem te worden...