donderdag, december 25, 2008

The Man Who Souled the World



Ik heb het al eerder gezegd, skateboarden heeft veel gemeen met het schrijven van poezie. Het gaat om stijl, vernieuwing, ritme, flow en vooral creativiteit. Tijdens de hoogtijdagen van mijn skateboard-carriere begin jaren '90 veranderde er veel in de skateboard scene. Grote merken als Powell & Peralta, Santa Cruz en Vision werden ingehaald door kleine, rebelse en creatieve bedrijfjes als World Industries, Blind, Plan B, Girl en Black Label. De gehele skateboard wereld stond op zijn kop. The Man Who Souled the World gaat over deze periode waaraan ik graag terug denk. Mede ook omdat ik tegenwoordig weer regelmatig op mijn plank sta en zo nu en dan weer in het Skatepark in Amsterdam te vinden ben, daarover meer later. Ga deze film zien! En oh ja, fijne dagen alvast. De mijne zullen gevuld zijn met DVD's, eten en mijn nieuwe Apple!