dinsdag, december 23, 2008

Hirsch doet aan lijstjes

Bon, het jaar zit er weer bijna op en ook ik maak graag lijstjes. Dit jaar doe ik het anders. Geen lijstje met alleen maar mooie dichtbundels, maar een lijstje met boeken, platen, concerten etc. die mij diep hebben geraakt dit jaar en mee hebben geholpen aan het afronden van mijn tweede bundel (april 2009 De Arbeiderspers). Ik heb er een top 12 van gemaakt omdat dit de eerste 12 mooie dingen van 2008 zijn die me te binnen schoten. Ik had er het concert van de Tindersticks bij kunnen zetten, maar dat concert suddert nog na en het heeft nog geen plekje gevonden. Dus u moet het doen met de volgende 12 indrukken van het jaar 2008 (een willekeurige volgorde):

1. Bon Iver - Live in Paradiso
2. Band of Horses - Live in Tivoli
3. Erik Jan Harmens - Gospel & Psalmen
4. F. Starik & Susan Zeegers - live Word Lounge: Een Kleine Revolutie
5. Nachoem Wijnberg - Het Leven Van
6. Into the Wild - Film
7. USA trip 2008 New York New York – Rockland Maine
8. Iron & Wine - The Shepherd's Dog - Album
9. Lily Bistro Rockland Maine
10. Ride the Sky - Film
11. The Present Order Is the disorder of the future – Guido van der Werve – De Hallen Haarlem - Tentoonstelling
12. The Americans - Robert Frank - Boek