vrijdag, oktober 31, 2008

Net als je denkt

Net als je begint te denken dat er dit jaar niet echt veel goede bundels zijn verschenen (behalve de bundel van Wouter Godijn), vallen de nieuwe bundels van Nachoem Wijnberg, het leven van, en Erik Jan Harmens, Gospels en Psalmen, op de mat. Eerst even over Nachoem Wijnberg. Ik kwam er moeilijk in maar toen ik op p.38 het gedicht; Ik ken dat verhaal, en op p.41; Weet ik misschien hoe laat het is, las, was ik om. Dit zijn de mooiste twee gedichten van het jaar! (Maar wie ben ik). Ik ga ze niet citeren omdat u, de lezer, de bundel maar gewoon moet gaan kopen. Ook Erik Jan Harmens schreef een nieuwe bundel, en poi wat is 'ie weer lekker! Er zijn maar weinig dichters op dit moment in ons landje die er toe doen en op de proppen komen met poezie die iets nieuws brengt. Een van deze dichters is Erik Jan Harmens. Urgente, beklemmende en vooral zeer ontroerende poezie dames en heren! Iemand die het tegendeel beweert is knettergek of jaloers! Zo! (En nee het interesseert me geen lor wat u van mijn stelling vindt). Hup naar de winkel en kopen die hap!