zaterdag, juli 05, 2008

Muziekjes voor mijn hoofd

Ik kreeg laatst de vraag waar ik mijn inspiratie vandaan haal of krijg. Rare vraag, niet waar?! Eerlijk gezegd ben ik de laatste tijd vrijwel inspiratieloos en dat voelt best wel eens lekker. Even niet schrijven, niet (te veel) met poëzie bezig zijn, niet optreden (als je er eigenlijk geen zin in hebt), niet bijhouden wie, wat waar, etc. Een bevrijding en ik ga het zo houden. Wel ga ik aan een nieuw project werken als het zich aandient, ook zal ik mijn nieuwe bundel afronden en nieuwe podia organiseren en presenteren.

Om de bovenstaande vraag te beantwoorden, ik haal heel veel inspiratie uit muziek. Vandaag ben ik weer eens naar de platenboer geweest en een stapel plaatjes gehaald (op aanraden van mijn goede vriend Jeroen L.). Zo kocht ik:

Tindersticks: Hungry Saw
Two Gallents: Two Gallents
Johnny Cash: American I t/m V
Willie Nelson: The Best of Willie Nelson
Sufjan Stevens: Illinois
Bruce Springsteen: The Essential Bruce Springsteen
Ryan Adams: Heartbreaker
The Shins: Wincing the Night Away
The Shins: Chutes to Narrow
Bon Iver: For Emma: Forever Ago