zaterdag, juli 12, 2008

Bon Iver & H.H. ter Balkt

In mijn vorige blogje meldde ik u dat ik een aantal nieuwe plaatjes had aangeschaft. Een van deze plaatjes is van Bon Iver en heet For Emma: Forever Ago. Wat moet ik zeggen? Ik hoorde het toen ik stond te wachten voor de show van Band of Horses en goede vriend Jeroen L. tegen mij zei dat het geniale muziek was. Ik dus naar de winkel en moet zeggen dat ik de plaat nu al grijs heb gedraaid. Het is echt heel bijzonder. Ik zou zeggen check dit filmpje en ga die plaat kopen.



Ook stelde ik eerder dat ik een beetje op was qua gedichten schrijven. Wat doe je dan? Nou eigenlijk niets, je zoekt een breekijzer in de vorm van H.H. ter Balkt. Zo lees ik op dit moment Vuur in de trein van en naar mijn werk en ik moet u zeggen dat het heerlijke non-poëzie dus grootse poëzie is. En met non-poëzie bedoel ik dat het poëzie is die zo totaal uniek en groots is dat ik er van de leg van raak, opengebroken word en ontsloten van de realiteit. Daarbij spreekt het me vooral aan omdat ik het ook nog eens met het oog van een historicus kan lezen. Heerlijk! Ik heb het gevoel dat ik weer iets anders moet gaan doen en ben dus spontaan bezig met een nieuw project. Of het wat wordt zal me eigenlijk een worst wezen, maar dat het goed voelt staat vast. En oh ja, Ter Balkt lezen met Bon Iver op je koptelefoon.... WOW!! & Halleluja.