vrijdag, juli 04, 2008

Band of Horses Tivoli 2 juli j.l.

Had ik al gezegd dat ik naar Band of Horses zou gaan op 2 juli j.l.? Ja, mooi, want ik ben geweest. Hoe het was? WAANZINNIG! Wat een band, wat een sfeer en wat fijn dat er mensen zijn die nog gewoon nummers schrijven, spelen en er mee optreden, Hang the DJ zou ik maar zeggen. Goede vriend Jeroen L. heeft al zo lang als ik hem ken een goede neus voor muziek. Hij heeft met muziek wat ik met poëzie heb. Hij volgt deze band al een aantal jaren en zag ze reeds 2x eerder. Hoe typeer je Band of Horses? Nou het lijkt net of ze uit de film The Virgin Suicides zijn gestapt, maar dan iets ruiger. Jaren-zeventig-country-and-western-I-killed-a-bear-with-my-bare-hands-this-fucking-morning-look. De mannen zitten onder de tattoo's en dragen bij tijd en wijlen dikke baarden en houthakkers shirts. Enfin dat is het uiterlijk van deze mannen. De zanger heeft een geweldige, spatzuivere en vooral zeer uniek stemgeluid dat je gewoon even moet horen (zie beneden). Zoals ze klinken op de plaat, klinken ze ook op het podium waarbij de heren ook nog eens waanzinnig veel lol tonen in wat ze doen en heel veel positieve energie de zaal inslingeren. Verder wordt er weinig geluld maar vooral hard doorgespeeld en de heren zijn niet te beroerd om na een staande ovatie nog even twee keer terug te komen voor een toegift.

Naturlijk komen ze uit mijn favoriete stad Seattle, hier een korte bio:

Band of Horses is een Amerikaanse indie rockband uit Seattle, actief sinds 2004. De bandleden zijn Ben Bridwell (zang, gitaar), Mat Brooke (gitaar), Creighton Barrett en Rob Hampton. In februari 2006 kwam Joe Arnone bij de band. Momenteel zit Band of Horses bij het platenlabel Sub Pop. Op 21 maart 2006 kwam hun debuutalbum, Everything All the Time, uit.

Oh ja, check de site van Band of Horses en ga die platen kopen, right?!


- Is There a Ghost -


- The Funural -