zaterdag, mei 31, 2008

Manuscript drift shift

Raar. Een raar moment als je plotseling beseft dat je uitgeschreven bent aan je tweede bundel. Dat je niet verder moet schrijven omdat je anders in een truukje vervalt of in een vals sentiment waarover je dan vervolgens weer een zoveelste gedicht schrijft. Het is klaar en over. Het manuscript staat er en nu is het een kwestie van schaven, schuiven en buigen. De titel staat vast, het omslag is bedacht en de inhoud moet bepaald worden. Begin november gaat het manuscript van mijn tweede kindje definitief naar De Arbeiderspers en zal het rond maart 2009 in de schappen liggen. Raar om een bundel te schrijven die zoveel anders is dan mijn debuut 'familie gebiedt' en toch qua onderwerp dicht in de buurt zal liggen. Wat ik nu ga doen? Ik weet het niet. Wel wil ik weer iets totaal anders gaan maken. De eerste aanzet daartoe zal in mijn tweede bundel te zien zijn.

Het geeft rust, vooral veel rust en dat is fijn, heel fijn.