zaterdag, mei 10, 2008

Buddingh-leed aanvulling

Wat een stukje tekst op een blog al niet los kan maken in het ons-kent-ons-frituur poezie wereldje. Enfin, tot mijn grote schrik ben ik de bundel van Samuel Vriezen vergeten te noemen als vergeten kanshebber voor de Buddingh. Bij deze dus, jammer en vooral heel vreemd dat de jury de bundel van Samuel Vriezen niet heeft genomineerd. Het had zo'n mooi lijstje kunnen zijn, leest u mee?

-Samuel Vriezen: 4 Zinnen
-Annemieke Gerrist: Waar is een huis
-Arnoud van Adrichem: Vis
-Xavier Roelens: Er is een spookrijder gesignaleerd

Tjonge, hoe meer ik er naar kijk, hoe meer ik er alsnog in geloof. Jury, het is helemaal niet erg om te zeggen dat jullie een foutje hebben gemaakt bij de voorselectie en dat jullie bij nader inzien een ander viertal willen nomineren. Ik denk dat het best een leuke stunt zou zijn en dat je niet eens zoveel commentaar en tegenwerking zal ondervinden vanuit het wereldje. Maar goed, dat denk ik ervan en wie ben ik nou eigenlijk? Nou iemand die heel veel van de poezie houdt en waarbij het oprecht pijn aan het hart doet als er naar mijn idee slappe, weinig originele en vooral brave poezie naar voren wordt geschoven zijnde het beste van het jaar in debuten land. Dus, Arnoud voor mij ben je bij deze de winnaar. (Uit het grote aantal mailtjes dat ik n.a.v. de eerder geposte stukjes heb mogen ontvangen, blijken er meer mensen te zijn die dat vinden.)