donderdag, februari 07, 2008

Koninginneweg

Tijdens mijn studententijd heb ik ongeveer 5 jaar met 9 man en een kat genaamd Oboema Von Peppenstijn de Derde op de oh zo mooie Koninginneweg te Amsterdam gewoond (bij halte Valeriusplein). Onze gemeenschappelijke kamer (GK) was voorzien van een groot aantal aftandse bankstellen, nog een groter aantal asbakken en een monsterlijke tafel waar we regelmatig met z’n negenen aan aten en dronken. Ook keken we regelmatig met z’n allen TV. We hadden ook Canal+. Het kastje van Canal+ stond een verdieping lager in mijn slaapkamer. Je had de keuze tussen kanaal 1 of 2. Een van de twee kanalen had na twaalven regelmatig films in de aanbieding waarin je mannen dingen met vrouwen zag doen (en soms vrouwen met vrouwen als het even meezat) waar wij als studentjes alleen maar van droomden. De meeste van mijn huisgenoten hadden een TV op hun eigen kamer en slopen nadat ze het kastje op de goede zender hadden gezet (de TV’s waren aangesloten op 1 kabel) na middernacht stilletjes naar hun kamertjes om te genieten van veel blote billen, borsten maar vooral van zichzelf. Enfin, ik denk niet dat ik meer hoef uit te leggen.

Echter, het kwam wel eens voor dat er op het andere kanaal een goede film werd vertoond, dan liep ik naar mijn kamer, wisselde van kanaal (geloei en ge-he-ho’s vanachter gesloten deuren) en ging weer in de GK zitten. Niemand die direct uit z’n kamer stormde natuurlijk, dat duurde meestal even. Anyhow, ik heb zo ’s nachts een groot aantal goede films gezien die ik de laatste jaren geprobeerd heb te kopen op DVD. Zo heb ik laatst Il Postino en Shoadow of a Vampire op de kop weten te tikken. De film die ik echter niet op de kop wist te tikken, en daar kunt u mij misschien mee helpen is Total Eclipse waarin Leonardo di Capria de rol van Arthur Rimbaud vertolkt en Paul Thewlis die van Paul Verlaine. En tjonge wat een puike film was dat. Mocht u een kopietje hebben liggen en deze met mij willen delen, mail me dan even.

Je zou denken dat ik 8 sputterende huisgenoten in de GK had staan en dat ik per direct het kanaal moest wisselen, maar dit was bij deze film niet het geval. We hebben met vijf man de film afgekeken. Na afloop ben ik zo coulant geweest het kastje van kanaal 1 naar 2 te zetten en ging iedereen alsnog met een gerust hart naar bed.